Fodelsedag och sista dagen i Viña!

Lokal tid: 10.00, Svenne tid: 15.00

Godmorgon skandinavien!

Idag ar ingen vanlig dag, for idag ar det min fodelsedag, hurra, hurra, hurra!!!
Och vilken start den fatt!
Jag vaknade till tidigt imorse av att jag dromt att mamma, pappa och sofie skulle komma hit och overraska mig idag :)
An ar det inte forsent, ni kan fortfarande forverkliga drommen ;)

Sen lyckades jag konstigt nog somna om, trots att nagon kille sjong i duschen i rummet brevid oss.. Nasta gang jag vaknar ar det av en mobil och jag hade inte min vid mig (?), blev lite forvirrad men insag snabbt att det var Rebeccas mobil.. Tittar i den andra vaningsangen och Mimmi ar inte dar, tittar i Rebeccas sang och hon ar inte heller dar! Da hittar jag en lapp brevid min kudde dar det star att jag ska komma ner...
Jag hoppar ner for sangen, slanger pa mig klader, satter nastan p-pillan i halsen och rusar nerfor trappan och ut genom dorren, till tradgarden. Dar sitter mina toser och stirrar pa dorren och brister ut i "Vi Gratulerar".. Sa himla sott gjort.. Dom hade dukat upp med frukt och lagat grot till mig. Uppskattade det sa mycket.. impad over att jag inte vaknade nar dom gick ner!

Idag har vi aven varit ute halva var restid, maktigt!
Vi har haft det bra i Viña, aven om vadret har svikit oss nagra dagar.. Vi har haft nagon soldag da det ar varmt och skont men om solen haller sig borta har har faktiskt varit riktigt kallt ibland.. Men vi har sysselsatt oss anda trots att har har varit nagra helgdagar och nar det ar sondag eller helgdag ar i princip ALLT stangt. BORING!!

Igar kvall gjorde vi nagot mysigt. Vi hade filmkvall :) Dom har en tjock tv och lite filmer har sa vi poppade popcorn och hade en skon kvall..

Det var svart att vanja sig vid den chilenska valutan. Jag tog ut 102 000 chilenska pesos nar vi kom hit. Vilket motsvarar ungefar 1500 sek.. Sa man hittar inte mycket under hundralappen har ;)

Vi gjorde utflykt till grannstaden Valparaiso en dag. Det tog bara 10 min med metron och det var en mysig hamnstad. Man blev trott i benen eftersom hela staden typ bestar av trappor.. Det verkade vara fattigare an Viña for dar fanns ganska manga hemlosa manniskor.

Overlag borjar vi alla tre bli sa javla trotta pa alla GUBBAR, som ar minst lika gamla som min pappa, som ska vissla och forsoka fa var uppmarsamhet hela tiden.. BLA! Det kommer vi inte sakna i USA..

Innan jag lamnar er for denna gangen vill jag passa pa att tacka for alla gratulationer jag fatt soo far, tacka mamma o pappa for presenten (det var gulligt att ni tankte pa oss alla tre men tjejerna har redan bestamt att dom ska bjuda mig pa fodelsedagsmiddag) :) och sen vill jag saga sarskilt Grattis till Ulla som ocksa fyller ar idag.. Hoppas din fodelsedag blir bra :)

Tack sa mycket for alla kommentarer pa bloggen ocksa, alltid lika roligt att lasa dom :):)

Nu ska jag forsoka slanga upp nagon bild.. Senare idag blir det en fodelsedagsfika pa Starbucks och sen middag pa ett sushistalle :D
Imorgon tar vi bussen till Santiago och dar stannar vi tills Mandag.

PUSS o KRAM

E



Chokladprovning i Maipu
Vinprovning och lunch

Kvallsmat i Mendoza + hostellets egen hund, Cata
Mimmi och jag utanfor vingarden Trapiche
En del av Viña Beach
Mina hjartan i Valparaiso

Valparaiso

Sunset i Viña

Kommentarer
Postat av: Linda

Stort tillykke med dagen, har sendt sms og fødselsdagskort på mail, jeg ved ikke om du få dem, men ellers STORT TILLYKKE fra Danmark, i må have en rigtig god dag med fødselsdags middag.

Så skal bogen frem igen, har lige fornyet den på biblioteket, så skal der læses om nye steder, dejligt. Jeg gå og planlægger 3 uger på en lille græsk ø, nu får vi se. Hils tøserne kram Linda

2011-04-05 @ 17:48:40
Postat av: fadern

hej erica , ett stort grattis i gen ,du verkar till att fått en go f dag,snacka lite med lennart i dag,lite snurrig men annars va de bra ,ska upp fyra i morrn så de e som vanligt här,o du gubbarna kommer ni nog inte i från ,dom e precis likadana i hela världen,du får ha de o hälsa kompisarna kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam fadern

2011-04-05 @ 20:00:17
Postat av: Karolina

DU är värd det bästa! Kul att tjejerna överraskade med frukost :) Hoppas du har en superbra födelsedag! PSSPUSSPUSS <3

2011-04-05 @ 20:07:11
URL: http://karolinastankar.blogg.se/
Postat av: Mamma

Stort Grattis till dig idag min kära dotter. Kul att du blev grattad imorse av din reskamrater. Nu är klockan 22 här hemma och det börjar dra i ögonlocken. Ni har väl kvällen framför er så ha det nu så trevligt och trevlig resa imorgon till Santiago.

Hälsa tjejerna.

Puss och kram

Mamma

2011-04-05 @ 22:13:36
Postat av: Linda

Tak for mail har lige læst den, god tur til Santiago, læser i bogen i morgen, her er kl. 0,27. så det er vel måske tid til at lægge mit smukke hovede :-)) på puden, nyder at læse om jeres tur. Fortsat god fødselsdag til dig STORT kram Linda

2011-04-06 @ 00:32:37
Postat av: Anonym

grattis på födelsedagen i efter skott! Elin&malin

2011-04-09 @ 14:13:51
Postat av: Linda

Søndag aften eller mandag kl. er 00.05 på vej i seng. Regner med at i skal afsted idag mandag mod Lima, det må være en spændende bustur, har set på kortet at vejen skulle gå langs kysten, der må være mange smukke steder, god tur til jer 3 smukke piger. Her er det blevet vår, dejlig solskin, buske og blomster har travlt med at folde sig ud og gøre livet smukt for os.

vi ses ganske pludseligt til Malins studenter fest. Kram til jer alle tre og god vind nordpå. Linda

2011-04-11 @ 00:13:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0