Hej da Sydamerika, Hej Vegas!

Hej hej halla!!

Da sa allihopa. Nu har vi gjort en stor del av var resa.. Imorgon flyger vi vidare till: VEGAS BABY!!!
Haha, kanns sa konstigt att vi ska till en helt annan varldsdel bara sadar. Men det ska bli sa himla roligt och vi har sa mycket som vi vill gora i USA as well..

Har i Lima har dagarna flugit forbi och vi har verkligen hallt oss sysselsatta varje dag.
Jag var nastan lite radd for Lima innan vi kom hit for jag hade blivit skramd over att det ar ett fattigt land och att har ar hog kriminalitet osv. Efter att ha luslast var bibel (sydamerika guiden) sa bokade vi ett hostel i omradet Miraflores som skulle vara det basta ur turistsynpunkt. Och vi har trivts valdigt bra har!

Torsdagen borjade vi med att ta det lite lugnt eftersom vi hade skype-date redan vid lunch. Efter det tog vi oss till en marknad for att hitta lite peruvian stuff. Det gick bra men var inte riktigt sa billigt som vi hade hoppats pa.

I Fredags speedade vi upp tempot lite och akte pa en valdigt turistig sighseeing tur med en rod dubbedacksbuss. Helt perfekt tyckte jag! Vi fick en overblick av Lima fran vara sakra saten, haha..

Men sen efter turen hande faktiskt nagot otippat:
Vi gick och pratade med en tjej pa en turistinfo eftersom vi fortfarande ville shoppa lite billiga saker.
Ladergrejor m.m..
Hon forklarade att i Miraflores ar det ganska dyrt pga att det ar ett sa pass turistigt omrade. Sa hon erbjod sig, bara sadar, att folja med oss till en annan del av Lima (dar inga turister gar ensamma om man sager sa) for att hitta det vi sokte! Hon fixade med en tjock taxichaffis som var med oss under hela trippen ocksa. PERFEKT!
Sa den eftermiddagen spenderade vi med att forsoka forklara vilka typer av ladervaskor, smycken och matemuggar som vi letade efter. Haha, resultatet blev lyckat! Blev lite missforstand med taxipriset i slutet bara (dyrare an vi trott). Men for min del var det vart det eftersom jag hittade jattefina grejor.. Material girl ;)
Det var faktiskt riktigt nyttigt att se den delen av Lima ocksa. Det var som tva helt olika varldar.. Miraflores ar valdigt valbargat medan omraden vi befann oss i var fattiga och skabbiga..

Sa, sista dagen idag alltsa.. Vi har fardigkopt allt som vi ville ha med oss harifran (hors som om vi har shoppat jattemkt) och sedan har vi promenixat lite langs havet, fotograferat och besokt "Lovepark" och njutit, njutit av det fina vadret. Vi at till och med en 3-ratters middag till lunch, det ni! Vi fick sallad, kycklingsoppa, kycklingben med ris och mangokaka for ungefar 30 sek. Som hittat! Lite ackligt var det dock att Rebecca hade en honsfot i sin soppa.. BLA! Jag har aven unnat mig en mjukglass idag. Typ en McDonalds mjukglass fast med godare ran och godare for ca 4 sek!

Det kanske skulle vara pa sin plats att sammanfatta Sydamerika nu, men det kan jag inte. Det hade tagit alldels for mycket kraft och for mycket tid. Det far stanna i minnet salange..
Nu tankte jag istallet bjuda pa lite bilder och sa smaningom forsoka fa lite somn innan var taxi hamtar oss 04.30 imorgon.



Santiago



San Cristobal Hill



San Cristobal Hill



Free-Tour i Santiago, var guide!



En brittisk tjej vi traffade



Niko, Mimms, Alvaro, jag och Rebecca + delicious food!



Fish-market i Santiago



Earthquake :)



Lima - seaside



Jag och Mimms i Lovepark



Love park, " El Beso" = Kyssen



Spexade lite for Rebeccas skull ;)


Godnatt mina kara <3

E

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken fin bild du valt med vattenfallen i bakgrunden. Idag är det måndag och jag förmodar att ni är framme i Vegas. Hoppas att resan gått bra. Måste vara svårt med tidsomställningen för er. Idag har vi haft 17 grader här hemma. Det har känts som sommar, har gått i shorts och linne i trädgården:)

Hoppas höra av dig snart.Hälsa tjejerna.

Kram mamma

2011-04-18 @ 20:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0