Lamnar Santiago imorgon!

Lokal tid, 00.10
Jag ar sa javla trott efter nagra intensiva dagar i Santiago men ska gora en kort uppdatering for er skull eftersom jag kommer sitta pa en buss till Lima imorgon till och med Onsdag. PUH!

Det marktes att vi kom till en storstad i Onsdags, sa mycket folk! Vi har faktiskt haft en personlig guide har i Santiago, kind of... Vi traffade en chilensk kille i Buenos Aires, Alvaro, och han har varit var van har och tagit mer an val hand om oss :)

Vi tog oss pa egen hand till San Cristobal Hill dar vi sag hela Santiago.. Det var maktigt och fint! Vi lyckades aven hinna med en free guide tour i city.. Den var valdigt intressant. Man fick veta lite om mycket kan man val sammanfatta det hela med.. Man fick chans att valja vad man ville se och inte se. Jag blev intresserad av poeten och forfattaren Pablo Nerudas hus, sa det gick vi for att se igar och det var helt ok!

Jag tycker om Santiago som stad. Fint med dom kringliggande bergen och det ar super att staden ligger drygt 1 timme med bil fran Vinas underbara strander...

Det har varit superkul att traffa Alvaro och hans vanner har.. Vi motte upp honom i Torsdags kvall och han hade bokat plats pa ett fint hotell i Santiago och JA vi kande oss sa underdressed i vara flipflops/sandaler men det var skitcoolt for vi satt pa 21th floor och sag Santiago by night samtidigt som vi drack Pisco, en typisk chilensk drink :)
Senare akte vi till en klubb i omradet Bellavista, som ar ett festomrade. Det var roligt, trots att dom hade cuba night och bara spelade salsa musik. Jag drack till och med en red bull vodka, vilket jag aldrig trodde skulle handa!

I Fredags bjod Alvaro hem oss till sin lagenhet pa middag. Sa himla gott med hemlagad, ordentligt mat..MUMS!
Vi gick ut senare och dansade till mer internationell musik, skitkul hade vi :):)

Lordag var lugnare.. At lunch pa ett gott sandwich place och senare at vi sushi och motte upp Alvaros vanner pa en bar.. Harliga manniskor allihopa! Kul att traffa lokal befolkningen och prata med dom om Chile vs Sverige + mycket annat.

Idag har vi utrattat lite olika arenden, handlat snacks till imorgon t.ex och avslutade kvallen med en earthquake. En konstig chilensk drink som innehaller typ vitt vin, vodka, jagermesiter tror jag och ananasglass pa toppen, haha.. Helt ok faktiskt, jag vet att den later acklig..

Pappa, en liten halsning till dig... Iron Maiden har spelat har ikvall fast jag sag inte dom, haha :)

Imorgon aker vi alltsa till Lima.. Kommer inte fram forran Onsdag sa vi hors inte fore dess. Ge mig styrka infor denna bussresa.. Kommer vara ett test, hahah! Det gar sakert bra..

NU ar det laggdags, ser framemot frukosten imorgon for vi har hittat ragbrod som vi ska ata. Ska bli SA gott!

PUSS O KRAM PA ER!

E

Kommentarer
Postat av: lalle

låter skitkul med en privat guide :) än en gång blir jag sååå avundsjuk när jag läser vad ni haft för er! längtar efter er <3

2011-04-11 @ 13:17:42
Postat av: Mamma

Skönt att höra från dig. Började undra över var ni befann er. Förstår att det har varit full fart när jag läser allt ni gjort i Santiago. Det bästa är ju att ni fick möjlighet till egen guide.

Här hemma flyter allt på. Ha en fortsatt skön resa och ta hand om er.

Kramar Mamma

2011-04-12 @ 23:09:31
Postat av: fadern

va fan bomma du iron maiden,men eftersom du e min dotter så e du förlåten,här skiner sola nu ,får hoppas att de håller i sej till helgen,e ju fri tre dagar nu ,chile vs svergie där kamma dom väl noll,vad har chile producerat i gentligen ,nada efter va jag vet ,du får ha de hälsa kompisarna o kraaaaaaaam

2011-04-14 @ 18:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0