Don't cry for me Argentina...

Mendoza, 21.05

Hej allihopa!
Hoppas att ni mar bra..

Da ar det sista kvallen har i Mendoza for oss. Tiden gar fort!
Vi har bott pa La Puerta Hostel och jag ar nojd med det.. Lag inte sa centralt som vi trodde men det har vi inte lidit av sa ingen fara med det!
Imorgon lamnar vi aven Argentina och beger oss till Vina del Mar i Chile. Ska bli roligt att aka till ett nytt land. Trots att jag gillar Argentina. Men jag hoppas att det ar lite renare luft i Chile och att folk inte roker overjavlaallt!
Jag kommer ju vara nikotinberoende efter detta landet. Snacka om passiv rokning!

Nar vi kom hit i Fredags blev vi inbjudna till en pizza-night pa hostellet :):) Man betalade typ 25 sek och sa skulle alla pa hostellet ata tillsammans, en tradtion dom har varje fredag. Mysigt! Ett litet problem var dock att vi var ganska mora efter bussresan och pizzan var klar runt 00.00. Rena rama nattamaten for oss, haha. Ett STORT plus var i alla fall att pizzan var hemmagjord, mums!!

Det vi har velat gora har i Mendoza har vi hunnit med.. I lordags skulle vi aka till ett vindistrikt, Maipu, for att cykla en vintur! Men det kloddade till sig for oss (det var kallt, vi hittade inte ratt buss, klockan tickade) sa vi stallde in det och bestamde oss istallet for att gora det idag. Valdigt lyckat! Stralande sol, vin, choklad och olivolja provning.
Himla mysigt och roligt! Vi cyklade hela dagen och besokte bade sma vintillverkare och en storre...
Pa chokladprovningen provade man hemmagjorda marmelader, choklad, likorer och olivroror. Vi kopte en burk olivrora som vi at till lunch pa vart medkopta brod. Valdigt gott!
Ingen ramlade och skrapade knana, men det var val nara nagra ganger ;)

I gar provade vi pa Rafting och jag maste erkanna att jag var nervos. Har stor respekt for vatten och var inte jattelockad infor att slangas huller och buller i en gummibat. Eller (ve och fasa) ramla ner i vattnet bland strommar och stenar!!! Men det gick bra! Ingen anledning att vara radd.. Jag slapp sitta langst fram for Mimms och Rebbs tog det pa sig (YES)..haha.. Var guide var nojd med att han hade "two viknings" in the front. Och dom skotte sig muy bien! Sa det var kul att ha provat pa det.
Det var dock KALLT i vattnet, sa jag ar extra glad att jag inte ramlade i. Lilla Mimmi skakade efter vi kommit upp men solen varmde oss alla ganska snabbt...
Efter aventyret at vi en stadig lunch, med potatis och kott!

Har ar jattefin natur i Mendoza.. Nar vi akte ut till Rafting Centret sa sag vi bergen som ligger omkring staden och det ar bara helt underbart. Det basta av tva varldar, skidakning 3 manader om aret och resten sol och varme!
Me like!

Na, nu ska jag ga in till tjejerna i rummet. Tror bestamt att Rebecca far massage av Mimmi, jag fick av Rebecca innan... Gott! Har aven lite kvar i mitt vinglas, skal och botten upp!

Saknar Er!

Karlek
E


Kommentarer
Postat av: fadern

Hej erica,va fräckt me rafting,skulle man provat på,

att cykla runt o prova vin o chocklad ,hörs väl inte helt fel heller ,o nu ska ni vidare till chile ,dom har goa viner iaf ,här hemma flyter allt på, sofie sover hos sara i natt så här blir de lugnt

i kväll ,hennes fot vill inte bli bra ,hon får vila den så får vi hoppas på de bästa,du får ha de så bra så hörs vi ,hälsa dom andra vagabonderna kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam fadern

2011-03-29 @ 09:16:58
Postat av: fadern

2011-03-29 @ 12:59:34
Postat av: fadern

testar lite här kram

2011-03-29 @ 13:12:07
Postat av: Linda

Så er det frem med bogen igen og læse om Vina del Mar, dejlig strand men meget forurenet, dyre natklubber, men smuk natur, nå i finder sikkert på noget spændende at se, pas godt på jer selv hils de 2 andre globetrosser. Kram Linda

2011-03-29 @ 15:34:37
Postat av: Kate i Lund

Jag vill inte missa att GRATTA dig på din födelse-dag på måndag. Stor kram. Vilken fantastisk resa ni gör. Hoppas ni klarar er lika bra hela tiden. Hälsa dina kompisar.



2011-04-01 @ 23:52:25
Postat av: Sofi

Hej töserna!

Det e kul o läsa om allt ni upplever o gör.Jag vill oxå till Vina Maipo! Får väl nöja mej med att köpa vinet på bolaget...Bilden på dej som du har här e så himla bra o fin! Ha det fortsatt gott va rädd om er o hälsa de andra. Kram Tant Sofi

2011-04-03 @ 13:22:50
Postat av: Malin

Så härligt allting låter. svårt att förstå att ni verkligen är där och får uppleva allting :P



vill Gratta dig på din fördelsedag (som visserligen är imorgon) men mest så jag inte missar det :) så, GRATTIS ICI!!!

pusss

2011-04-04 @ 14:42:26
Postat av: Sanna

Grattis bejb :)

Saknade dig och nicke massor häromdan, kändes så tomt utan er när vi firade mammas 50.. Och då slog det mig; Erica fyller ju också idag! :) Så en stor kram från mig <3 Va rädd om dig.

2011-04-07 @ 17:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0