Sista dagen pa on!

Lokal tid: ca 15.30

Hej mina vanner!

Tankte ge er en sammanfattning fran Ilha Grande:

Det har regnat och varit molningt mestadels..lite synd men det har gatt bra.
Vi har bytat boende 3-4 ggr eftersom vi vill bo sa billigt som mojligt (dyrt att ata har)!! Darfor har vi levt pa nudlar och nar vi inte bott pa hostel och kunnat laga det har det blivit musli och yoggi (matbutikerna har ar inte sa frascha och har inte sa stort utbud sa det har inte blivit sa mycket frukt).
Men igar kvall festade vi till det och at pa restaurang. En Per Kilo Restaurant (vanligt i Brasilien och sags vara billigt). Dar at vi ris, kottgryta, crepes och lite annat smatt och gott (typ 400 g var inklusive tallriken)..slutade pa 80 sek/ person sa ni forstar kanske varfor vi inte kunnat ata ute sa mkt.. Men det var det vart!

En dag var det stromavbrott pa hela on, vilken tur att jag hade ficklampa med mig da!

Igar akte vi, som jag skrev tidigare, ut till en strand trots att det regnade lite. Baten lamnade oss vi en liten strand och sedan fick man ga igenom skogen/djungeln till den stora stranden Lopes Mendes. Den var fin och det var uppehall medans vi var dar :)
Det var geggigt nar man tog sig dit och vi sag sma apor pa vagen, gulliga!
Jag och Rebecca tog oss ett dopp och en liten simtur (sa mkt battre an eslovs badet!) innan vi tog baten tillbaka.

Har ar mkt hundar pa on, de flesta har agare tror jag. Manga har halsband och manga ser lite konstiga ut..tror att de har parat sig med varandra sa det har blivit lite konstiga icke existerande raser.. freakshow?!

Pappa, hur gar det med den vita golfen? Kop den om du far mojlighet!

Ikvall ska vi nog ga ner till beachen och ta varsin Caipirinha, Brasiliens nationaldryck som vi inte smakat an, fy pa oss!
Imorgon ar det back to Rio och Karneval i tva dagar :):) Sen drar vi vidare till Iguazu falls pa Mandag och kommer nog till Buenos Aires i slutet pa nasta vecka..Sa nu ar det inte sakert att jag uppdaterar innan dess..
Bussen till Iguazu tar typ 20 timmar..

Ta hand om Er,

Puss o Kram

E

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag hoppas det är något kvar av er när ni kommer hem igen med tanke på vad ni äter :) Ha det nu så trevligt på karnevalen det blir säkert en häftig upplevelse. Ta hand om er. Kram mamma

2011-03-04 @ 20:04:07
Postat av: fadern

Hej på er små backpackers,va fint de hörs,gå genom en djungel o komma fram till en stor fin strand ,fasst apor e några lömska djur tycker jag,hörs bra att ni håller i slantarna,bättre att fessta till de någon enstaka gång som ni gjort ,ha de de nu så roligt på karnevalen ,o akta er för dom innavlade hundarna ,kraaaaaaaaaaaaaam till er alla ,ps störst kram till dej erica

2011-03-04 @ 23:04:26
Postat av: fadern

ps har inte hört något om golfen,vill inte ligga på liksom ,hittar nog en annan om de inte blir den röde,för röd e den ,höres

2011-03-04 @ 23:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0