Time to say goodbye to BA!

Hola! 13.20

Da har vi varit och bokat buss vidare till Mendoza. Vi aker imorgon kvall.. Tiden har gatt sa oerhort fort har!
Vi har festat mycket och haft valdigt roligt..har varit ute pa en club som heter Crobar, som kallas for Maradonas club. Antagligen for att han hangde dar i sina glansdagar :)
En kvall blev jag skitglad for dom spelade Robyn - Dancing on my own..GO SWEDEN :)

Fotbollsmatchen var en upplevelse, aven om vi gjorde bort oss lite, haha.. Vi akte fran Milhouse for vi ville inte ta oss dit och hem sjalva (det kan vara lite farligt eftersom matchen var i La Boca, det fattiga omradet) och vi var pa stadion typ vid 18.30. Det spelades en slags formatch och det var inte alls mycket folk komna. Sa nar klocka slog 19, borjade den riktiga matchen Boca Jrs - Olimpo (trodde vi). Fortfarande knappt nagot folk och INGEN HEJARKLACK?!?! Det ar ju battre drag pa en MFF match hemma tankte jag... I alla fall, nar "den forsta" halvleken snart var slut borjade det stromma in folk och dom satt upp banderoller osv.. Vi fattade nada och Rebecca menade pa att "Ja, det ar ju fansen som satter upp sana och dom pallar ju inte vara har 30 min innan, de tar ju tid"....haha..
Summa summaro: Vi var javligt blasta..Det som vi trodde var matchen, var fortfarande formatchen.
Sa precis efter 20.00 kom den riktiga matchen igang OCH DET, var sjukt kul att se..Livat varre..men hemmalaget Boca Jrs, forlorade. Vilket var lite synd!

I mandags gjorde vi ngt som ar det coolaste jag har gjort i hela mitt liv.. VI GJORDE SKYDIVE!!!!!!!!!!
Jag kan inte beskriva kanslan men jag ar sa himla glad att jag provat det! Riktigt fett!
Jag var knappt ens nervos infor det..nar jag akte upp i planet ville jag bara hoppa, hoppa, hoppa :)
13000 feet, 4000 m och 45 s fritt fall..GOTT! Jag kande mig som Lara Croft i min utrustning, haha och planet jag akte upp med hette Cessna, sa da tankte jag pa Bingstorp :)

Igar var vi i omradet Palermo..som skulle vara SA mysigt och SA hippt och SA bra..Men det imponerade inte pa mig faktiskt..borjar kanske bli lite krasen nu efter allt man sett ;)? Kanske berodde besviklesen till en viss del pa att vi var sa himla shoppingsugna och dar var inte sa mycket att shoppiloppa. Sa vi akte in till city sen och blev av med var abstinens dar istallet :)

Hostellet vi bor pa nu heter Augur Hostel. Vi bor i ett 6 persons dorm men det ar bara vi dar just nu... Fina rum, ackligt kok och ackliga toaletter. Men bor man for drygt 40 sek per natt sa klagar man inte.. Vi lyckades till och med deala till oss en gratis natt pga att dom inte har nagon safety box till oss dar vi kan ha vara vardesaker.
Sa vi var tvugna att hyra en pa Milhouse.. Blir alltid sa glad nar jag lyckas med sant :):)

Har kommer lite foto:




S:t Patricks day firande



Gjorde fina moves med min hatt:)



Bakis mat!!



M, Alvaro (bor i Santiago och ska vara var guide dar) och R



Jag och dom tva harliga danske pigerne, Ditte och Christina



Fotboll!! (den riktiga matchen) ;)



Lara Croft look-a-like?




Gladjerus precis efter hoppet :)



Jatten, kameramannen, mimmsan, hoppkillen och Roby



God kvallsmat pa var balkong, avokade, parmaskinka, tomat och baguette med laxphillis, mmm!

Nu ska vi snart shoppa lite mer... Det regnar idag sa finns inte sa mkt att gora.
Imorgon ska vi forhoppningsvis kolla pa Recoleta Cemetary, en jattestor kyrkogard dar manga "viktiga", kanda argentinska manniskor ligger begravda, innan vi aker till Mendoza.

Jag sokte precis in till sjukskoterskeprogrammet till hosten.. sa nu ar det bara att vanta och se om jag kommer in :)

Skot om era vanner!!

Puss o stor kram

E

Kommentarer
Postat av: fadern

haj po daj dottera,så mycke lyna grejor ni gjort ,du har hoppat falskärm ,o jag har fixat till trädgården ,i dag tycker att de kunnde vatt tvärt om,klokt av er att ta taxi till matchen ,va väl så eller,undrar en gej om ni går ut o käkar en lite bättre dinner hur mycket kostar den då,o du över raskningen va de hoppet eller,hon e me barn sa dom på jobbet ,dom e sej lika mina kuskvänner ,ha de så bra o kaaaaaaaam

2011-03-23 @ 19:11:41
Postat av: lalle

vad roligt med bilder :D hoppas alltid ni har uppdaterat när jag går in och kollar (vilket jag gör flera gåpnger om dagen), ni kan kalla mig stalker-lalle.. och vad spännande att du har sökt nu! :D jag ska också göra det snart..tänk så lämnar vi metropolen båda två, äntligen kanske? :) saknar dig rizzo!!!

2011-03-24 @ 09:02:42
Postat av: martina

fräckt ni hoppa skydive.. vilken högskola sökte du in till? idag ska jag åka o mäta och väga milo. var mer än 1 månad sen sist så ska bli kul att se.. Saknar dig <3

2011-03-24 @ 10:00:29
Postat av: Karolina

vilka underbara bilder, vilket härligt äventyr ni är ute på! Idag skiner solen i hurva! Våren har kommit och det är huur underbart som helst.. Saknar dig bushhiiis! <3

2011-03-24 @ 12:20:13
URL: http://karolinastankar.blogg.se/
Postat av: Linda

Herlige billeder, jeg mindes da jeg sprang solo falkkærm, den herlige fornemmelse at bare svæve ned mod jorden, styre skærmen, og helt alene der oppe i luften, den fornemmelse husker man for altid. Så er det videre med jer, så nu skal bogen igen frem så jeg kan læse lidt om jeres næste stop. Hører du talte med mormor og morfar, dejligt. Kram til jer 3 fra Linda

2011-03-24 @ 16:44:23
Postat av: Mamma

Det måste varit en häftig känsla att hoppa fallskärm. Jag var i Stockholm idag och tänkte på dig när jag tittade ut genom fönstret på flygplanet. Funderade på om jag vågat:)

Jättefina bilder, syns att ni fått solbränna.

Sofie åkte iväg idag till träningslägret i Sölvesborg hon väntas hem på söndag.

Ha de nu så bra på er fortsatta resa. Alla runtom mig hälsar. Kram Mamma

2011-03-24 @ 20:34:04
Postat av: Kate i Lund

Fortsatt trevlig resa! Känner igen alla ställena gm att Leo berättade om dem. Konstigt att det känns bekant!

Ta väl hand om dig och hälsa kompisarna.

Kate

2011-03-24 @ 21:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0